CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

måndag 22 oktober 2012

LUST ATT FÖRÄNDRA MITT LIV

Söndagen den 21 oktober 2012

Vikten står still... (95 kg)
Varje dag kommer en känsla av att vilja äta onyttigt...  Jag låter givetvis bli...
Men jag rör mig inte något alls... Sen deppar jag för att jag inte får några resultat...
Kanske inte så konstigt att jag inte får vare sig resultat eller gladare humör när jag inte rör mig...

...

Jag är väldigt intresserad av att ändra min garderob så att den passar mig och mitt framtida liv... Jag skulle vilja hitta snygga, klassiska kläder som håller från år till år... Här är en blogg som sammanställer flera butiker med stora kläder... Beyond sizes heter den.

...

Jag kollade på ett omstajlingsprogram på TNT igår... Gok heter tydligen en kille som förespråkar att vi köper färre plagg som vi kan mixa och matcha med varandra... Allt det där låter ju helt underbart...
Det gäller att få ordning på sin garderob.

...

Måndagen den 22 oktober 2012
Idag är jag glad, för jag tog mig faktiskt ut på en promenad på morgonen. Yes!
Jag vill gärna fortsätta på samma linje, om inte ute när halkan snart är ett faktum, men väl inomhus. Jag har ju faktiskt mitt promenadband som bara väntar på att bli använt :-).

...

Jag har också börjat röja och rensa bland mina kläder. Och låt mig få säga så här... Jag har massor av kläder, men inte så mycket som är något att ha. Det där med få kvalitetsplagg som jag tycker om att använda år efter år börjar locka mig mer och mer. Men för att det skall vara någon mening med det, vill jag gå ned lite till i vikt. Och då är motion ett måste för mig. Det hjälper inte att bara dra ned på onyttigheterna...

Ut och rör på dököttet, kvinna.
Gör omprioriteringar som möjliggör förändring :-).
Sluta göra dig till offer!!!

När jag tog min morgonpromenad idag, tänkte jag att det snart är ett år sedan jag påbörjade min resa... Jag har således gått ned i vikt och inte gått upp det igen...
Varför inte satsa på att göra en ny viktminskningsresa. Prova att gå ned 12 kilo till nästa vår!

Motionera och gör det till en hobby... :-) 
Intressera dig mera för ditt välbefinnande!
Tänk framåt.
Du kan aldrig bli yngre, men väl äldre!
Värt att tänka på...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).