CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

lördag 17 december 2011

Jag har skaffat mig Attracts promenadband

... eller motionsband som det också kallas.

HMT-1030 heter den (från Attract), och den skall vara en förbättrad version av den som såldes tidigare i år - eller kanske rent utav redan förra året... Jag känner mig glad över att jag inte köpte ett band då, så att jag fick chansen att få tag i en lite robustare variant :-).

Nu skall det bli promenera av :-)..
Det känns ganska skönt att ha möjligheten att promenera när jag vill - utan att hindras av tråkighetstankar kring dåligt väder, halt underlag m m.

Nu är det dags för en premiärpromenad.

Wish med luck!

...

Jag tog en 10-minutare den första gången. Förutom krångel med slirande band emellanåt, fick jag upp pulsen ganska rejält. Jag har för mig att den skall ligga på 130 - och det såg jag till att göra mestadelen av tiden.
Jag började med vanlig promenadtakt på 3 km/timma. Sedan avancerade jag till 3,8 och slutligen 4,5 km/timma.

Sakta men säkert kommer jag att nå mitt mål. Det är mitt nya mantra.

Psst. Jag lyssnade på Amy Winehouse under tiden :-).
Jag måste medge att jag är väldigt förtjust i den 60-talsinspirerade musiken som bl a Duffy, Amy, Adele och någon mer bjuder på. 
Originalen från samma årtionde, Dusty Springfield, Petula Clark och Nancy Sinatra går heller inte av för hackor :-).

1 kommentarer:

Emilia

Hej! Jag undrar om bandet är högljutt? Funderat på att köra ett sådant, men jag bor i lägenhet och vill helst inte att grannarna ska bli tokiga =)

Tittar tillbaka här för att se om du svarat senare =)

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).