CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

måndag 8 oktober 2012

94,7 KG

Idag visade vågen samma sak som förra veckan, nämligen 94,7 kg. Jag ställde mig på vågen och BOM, siffran bara stod där. Tidigare har den räknat ned från en vikt som låg några hekto högre upp.

Med tanke på att jag akut fick åka till Karlstadmässan (i Vilda stamps namn), och att jag inte kunnat leva som vanligt, är jag glad för att vikten var på den rätta sidan av 95-kilosstrecket.

Jag har börjat fundera på min framtid. Kanske är det dags att utbilda sig till något. Jag samåkte med Pucks svärdotter Yooree till mässan och fick reda på att hon läser till svensk- och engelsklärare... Detta klingade an till något i mig... Jag har ju faktiskt läst engelska och allmän språkvetenskap på universitetet, förutom en del finska och socialantropologi. Jag borde kanske ta vara på de poängen och göra något vettigt av mig själv.
Därtill har ju inte min kärlek för språk avtagit, utan alltid funnits kvar där...

Jag måste givetvis läsa in vissa poäng, då jag jag inte lyckats läsa fullt i vare sig engelskan eller språkvetenskapen. Men det bör jag ju kunna göra. Jag har ju bättre studievana nu än vad jag hade när jag läste på universitetet. Jag har också ett mål som gör det lättare att hålla sig på rätt linje.

Sen är väl frågan om jag ska välja ett helt program för att bli lärare eller om jag skall läsa in utbildningen som enstaka kurser. Jag hoppas nämligen på att få spara lite tid och lån genom att ta vara på det jag har... :).

Det är vad mina tankar kommer att upptas av den här veckan. Därtill finns det inte mycket tid att förlora, då ansökningstiden går ut den 15 oktober.
Jag måste ringa och dona med saker och ting redan i början av veckan, så att jag inte försitter min chans.

1 kommentarer:

Marilyn Larochelle

You will love your new all normal eyelashes. Recently there has been bounty on TV and in magnificence magazines about the most ideal approach to develop longer eyelashes. There are a couple approaches to do this.

idol lash

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).