CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

tisdag 30 oktober 2012

SJUK... GOTT OM TID ATT TÄNKA

Nu när jag blivit sjuk igen, andra gången under oktober månad, tar jag mig tid att tänka på mitt liv. Det kommer att bli en stor förändring inom kort och jag tror att jag gruvar mig för den.

Igår vaknade jag med värsta förkylningen och jag var helt däckad under dagen. Jag låg i soffan och tittade på det ena teveprogrammet efter det andra. Till slut var jag så trött att jag bara lade mig ned för att sova i soffan, för att återigen vakna upp ur dvalan på kvällskvisten. Sen hade jag svårt för att somna inför natten. Det är ju så typiskt.
Nu sitter jag här, på tisdag morgon den 30 oktober. Imorgon är det halloween, men inte har jag vare sig pyntat hemmet med höst- eller halloweensaker eller har någon halloweenkänsla i kroppen. Det är nollställt det där. Jag kan väl inte säga att jag saknar det heller. Jag borde väl sälja av dekorationerna, för det är ju synd att låta dem ta upp en massa plats i hemmet, för att kanske komma upp ett par dagar om året...

...

Jag såg på facebook att det var en kvinna som med hjälp av lågkolhydratskost och promenader gått ned 47 kg. Det fick mig att undersöka matdagboken.se lite mera. Jag blev medlem, men kom på att jag redan har en blogg jag kan skriva i :-).
Det som är så typiskt mig (som skytt???), är att jag hoppar från en sak till en annan. Jag har kommit på mig själv att på sista tiden ha svårt för att koncentrera mig och fullfölja en sak i taget.. Men det är klart... Det är lätt att bli kritisk och titta på det som inte funkar och i samma veva glömma av det som faktiskt har funkat.

När jag tittar tillbaka på mitt liv för ett år sedan, så kan jag ju se en stor förändring. Jag tänker annorlunda kring godis och sötsaker. De dominerar inte mitt intag längre. Faktum är att de inte finns på menyn en gång, även om jag i tanken fortfarande måste brottas med dem!

Men så kom jag på att jag borde ta tag i det här med skrivandet om min viktresa igen. Jag har ju saggat av det sista... Och jag ser också att viktkurvan börjar peka uppåt igen (95,5 kg). Jag tror att det är allt bröd jag äter. Jag gillar bröd och jag försöker allt att leta efter goda och nyttiga alternativ, men det verkar som att det går emot min målsättning. Det går helt enkelt inte ihop sig...

I tanken vill jag gärna komma ut och gå idag och köpa andra frukostalternativ än just bröd, men eftersom jag fortfarande känner mig krasslig, får jag nyttja tiden till annat idag. Kanske kan jag läsa på om bättre matalternativ i någon bok idag.

Jag har försökt att ersätta måltider med modifasts chokladdryck och -pudding, men inte har det  hjälpt... Tvärtom! Det känns som om jag går upp i vikt av det. Och dessutom är de så fullproppade med socker, så det känns helt emot mina principer att äta dem. Ändå köpte jag flera paket när jag ramlade förbi Apoteket härom dagen.
Jag har t o m köpt några måltidsersättnings-bars för att byta ut en måltid, men blivit besviken över sockermängden i dem. Framförallt Modifasts chokladbit var extremt sockrad.

Jag har varit uppe sen kl 5 (sommartid 6) och börjar bli hungrig. Jag har svårt för att följa den nya tiden... Jag är hungrig för tidigt (11 mot 12), men gör vad jag kan för att få ordning på tiderna...
Jag antar att jag får lägga in ett förmiddagsmellanmål till mina måltider på vintern, eftersom jag annars kommer att gå för många timmar utan mat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).