CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

tisdag 23 oktober 2012

TÄNK DIG ETT LIV UTAN GRÄNSER


Tänk dig ett liv utan hämmande gränser. Tänk på ditt liv på det här sätet. Om du fastnat är det bara till att gå vidare. Låt inte rädslorna styra dig. Titta tillbaka på ditt liv och de utmaningar du klarat. Du kan mer än du tror!

Bruce Lee har inspirerat mig till dessa starka tankar...

 
Om du alltid sägger begränsningar på allt du gör, om de så är av fysisk art eller något annat, så kommer detta att sprida sig till ditt arbete och ditt liv. Det finns inga gränser, bara platåer. Och du måste inte stanna där. Du måste ta dig förbi dem!
 
...
 
Jag passar på att slänga in några fler citat av Bruce Lee:
 
I fear not the man who has practiced 10 000 kicks once, but I fear the man that has practiced one kick 10 000 times.
Jag är inte rädd för den man som provat 10 000 sparktekniker en gång, men jag är rädd för den man som övat på en sparkteknik 10 000 gånger.
 
(övning ger färdighet... om du inte lyckats med viktminskningen hittills, beror det på att du inte övat tillräckligt!!!)
 
If you love life, don't waste time, for time is what life is made up of.
Om du älskar livet, skall du inte slösa bort tiden - för tiden är vad livet är uppbyggt utav.
 
A quick temper will make you a fool soon enough.
Ett hetsigt temperament bidrar till att du snart nog gör dig själv till åtlöje.
 
If you spend too much time thinking about one thing, you'll never get it done.
Om du lägger ned för mycket tid på att tänka på en sak, får du den aldrig gjord.
 
To hell with circumstances; I create opportunities.
Åt helvete med omständigheter/fakta; Jag skapar möjligheter/tillfällen.
 
och så några snygga citat-bilder:
 








 
Jag skulle vilja lära mig mer om näringslära... Jag har visserligen bra böcker här, men jag skulle vilja gå med i någon studiecirkel eller något liknande, för att verkligen ge mig hän detta... Det är väl här helhetstänket kommer in i bilden... Jag gör verkligen en djupdykning varje gång jag får en bra idé :-). Detta, hoppas jag också ger mig mer energi och övertygelse att röja bort en massa av scrapsakerna... :-).
 
...
 
Sådärja... Nu är lilla promenaden avklarad... Den tar 25 minuter...
Jag har t o m vevat lite med armarna... Jag får träna upp mig själv successivt... Och jag påminde mig också om att inte gå för fort med benen, för då får jag ont i benhinnorna...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).