CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

tisdag 10 april 2012

VECKA 15 - 2012

MÅNDAG:


Slappardag... Jag skrotade här hemma... Satt mycket vid datorn för att leta upp nya stämplar att rekommendera ett företag att ta in. Jag röjde också lite grand bland pysselsakerna och tittade på teve.


PROMENAD 


FRUKOST
smörgås + juice


LUNCH
ugnsbakad kyckling och grönsaker


MIDDAG

färdigportion med fisk och potatismos



TISDAG:


96,6 kg

Jag är faktiskt glad över att komma under 97-kg-strecket - utan att ha rört på mig nämnvärt...
I ett regnigt väder är det föga troligt att jag kommer att röra mig... Så jag försöker intala mig själv att det bara är till att ställa sig på bandet - oavsett tid på dygnet...
Jag har slappat för länge nu... Idag måste det bli en förändring på saker och ting!

Jag sitter och bannar mig själv för att jag låtit det bli som det blivit... Jag har dock kunnat pyssla lite förra veckan... På något sätt känns det som att jag låser mig... Jag kan bara göra en sak... Det är ju inte så himla konstruktivt kanske... Jag vill hitta en balans mellan hälsa och välmående och egentid med pyssel... Det måste ju bara gå!!!

PROMENAD 
kvällspromenad - i Kortedala - ca 25 minuter (det var uppehåll under promenaden... annars har det regnat hela dagen...)


FRUKOST


LUNCH


MIDDAG



ONSDAG:

Jag surfade in till en webbshop med scrapsaker - Scrapfabriken, och stress-beställde några härliga stämplar innan jobbet... Snart kommer jag att få leka med lite splatter-, stjärn- och andra roliga stämplar :-)...

PROMENAD 
Morgonpromenad i Kortedala - ca 25 min - i duggregn... med regnponcho!
Jag hade drag i vänster skinka/baklår under hela sträckan... Konstigt att det inte gav med sig!
Jag konstaterar återigen att det är bra att ge sig själv egentid i form av promenader... Jag får tid att tänka och planera för saker och ting, samtidigt som jag tar hand om min hälsa!!! Toppen!



FRUKOST
keso, kokt ägg, banan, jordgubbar


LUNCH
GI-portion med kyckling


MIDDAG
färdigportion - kyckling i currysås

Nu har jag laddat ned endomondoprogrammet som mäter hur långt man har gått. Den vanliga kortedalarundan är ca 2,3 km lång. 


Imorgon börjar jag inte förrän kl 11:00, så jag bör ha gott om tid att ta en promenad, kanske en längre sådan! Det finns en annan runda som tar ca en timma... Och nu när jag mätte sträckan, kom den upp till 4,85 km. Det kan ju vara något! Men helst skulle jag vilja skava i skogen - så att jag fick lite backträning också! Jag får se vad jag är sugen på att göra imorgon...!




TORSDAG:



Jag drack vatten som en besatt för att få igång tarmen, men den ville inte. Därför vågade jag mig inte på att gå en långpromenad. Jag valde istället att ladda upp en video om hur jag gör en layout till min affirmationsjournal (youtube). Det tar ju flera timmar, så den får nog ladda under tiden jag jobbar också...
Sen passade jag på att börja röja i vardagsrummet, köket och pysselrummet. Jag har ju påbörjat ett smärre rensningsprojekt - och det är alltid som så att jag tar mig vatten över huvudet och inte orkar fullfölja... Sen ser det ut som själva fan i vardagsrummet... och i resten av lägenheten med, för den delen. I flera dagar!
Jag konstaterar följande... När man har för mycket olika saker så är det svårt att sortera. Det är bättre att ha mycket av typ en sort - för att kunna motivera sig till att hitta en bra - gemensam - förvaring för dem. Om man har för mycket kuriosa saker - så blir det att de läggs någonstans i avvaktan på bättre dagar... Så blir det i alla fall för mig... :-(.

Nu har jag i alla fall flyttat över alla kort och pappersalster till flera plastbackar. Och låt mig bara få säga en sak. Många backar blir det! Men nu vet jag i alla fall var jag har dem... Sen vore det givetvis optimalt att kategorisortera dem också - men inte idag... Det finns mycket annat jag behöver fokusera på!
Och hör och häpna! Jag har t o m slängt några kort och alster som jag gjort - helt enkelt för att jag kunde släppa taget. Det var alster jag inte var särskilt nöjd med. Jag är desto nöjdare över det faktum att jag kunde slänga :-)!!!



PROMENAD 

kortedalarundan... det var ju uppehållsväder... helt underbart!!!
2,3 km 


FRUKOST
kokt ägg, banan och keso


LUNCH
Färdigmat - kyckling


MIDDAG



FREDAG:


Äntligen kunde jag gå på toaletten. Jag firade detta med en långpromenad.


PROMENAD 
Jag gick den långa kortedalarundan, som troligtvis är 4,8 km lång. Det tog mig drygt 50 minuter.




FRUKOST
kokt ägg, keso, banan och jordgubbar

LUNCH
färdigrätt



MIDDAG
tacos


Jag snubblade på jobbet idag, och höll på att slå mig riktigt illa. Jag landade på vänsterknäet och tog emot mig med armarna mot ett bord som gled 50 cm framåt.
Allt hände så plötsligt, och som tur var, klarade jag mig fint.


Sen ringde mobilen och jag fick en tid för anställningsintervju på ett nybyggt boende någonstans i Frölunda. Det skall bli spännande. Det var fantastiskt roligt att faktiskt bli uppringd. Det har känts lite hopplöst ett tag... :-(.



LÖRDAG:


PROMENAD 
Idag "hann" jag inte med någon promenad på morgonen. Och sen på eftermiddagen beslutade jag mig för att försöka få ordning på hemmet... Det kommer ju en dag imorgon också!


FRUKOST
Kokt ägg, keso, banan och jordgubbar. Jag får nog sluta äta jordgubbar, då jag blir jättepruttig av dem!!!


LUNCH
banan, äpple och nötter


tunnbrödsrullar och blåbärssoppa


MIDDAG
tacos och banan




SÖNDAG:


PROMENAD 
skogspromenad vid Geråshallen. Det var bara 5 plusgrader och jag gick i en tunn långärmad tröja... brrr... rundan har backar och vi höll god fart, så det tog nog inte mer än en tjugo minuter... men stundvis kändes det som att hjärtat skulle hoppa ut genom halsen eller bröstkorgen...



FRUKOST
tunnbröds-smörgåsar



LUNCH
grillad korv med bröd


MIDDAG
tunnbrödsrullar

Jag har haft lös avföring - troligtvis p g a tunnbrödsrullarna... Jag borde nog undvika dem... 


Vad har du lärt dig om dig själv den här veckan? 
Välj bort viss mat, som t ex jordgubbar och tunnbröd - det gör dig pruttig och lös i magen. 
Ut och promenera - ge dig själv egentid och bra självkänsla!
Fredagen den 13 bjöd på både dramatik och glädjeinslag... Jag snubblade och slog mig - och fick en tid till en anställningsintervju :-).




Resultat:

måndag:
tisdag: kortedalapromenad - 25 minuter
onsdag: kortedalapromenad - 25 minuter i duggregn!!!!
torsdag: kortedalapromenad - 25 minuter
fredag: lång kortedalapromenad - ca 50 minuter - 4,8 km
lördag:
söndag: skogspromenad - ca 20 minuter - med backar...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).