CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

måndag 2 april 2012

VECKA 14 - 2012

MÅNDAG:


Det har blivit vare sig hackat eller malet idag. Dessutom känns det som om jag inte ens håller ihop i sömmarna. Jag krackelerar!
Sinnet skiftar flera gånger dagligen. Det är riktigt jobbigt detta. Jag kanske är deprimerad. På riktigt alltså.
Jag får inget gjort, även om jag försöker vara optimistisk och tänka på framtiden. Det känns dock föga hoppfullt, då det inte känns som om jag gör någon nytta här på jorden. Jag undrar över min uppgift här i världen. Vad är jag till för?
Jag har inget svar.
Jag undrar också om man måste ha barn för att känna sig nyttig?
Jag känner mig dessutom ännu mer värdelös när jag är arbetslös och inte har någon känsla för att jag skall få en fast tjänst.
Kommer jag att vara en sån här idiot resten av livet?

Även om solen skiner, hjälper den inte mycket idag.
Jag får panik över att jag eller mina saker inte får plats i mitt hem. Det är för mycket saker som inte får plats. Därför ligger de huller om buller... De är i vägen och irriterar och stör mitt flöde. Jag får ingen pysselro när jag inte har ordentligt med arbetsytor. Jag har heller ingen lösning på problemet!!! 
Ångest. Ångest är min arvedel!



PROMENAD 
Tanken var att jag skulle promenerat idag, men som sagt... Jag får inget gjort...


FRUKOST
smörgåsar och blåbärssoppa

LUNCH
korvsoppa med smörgåsar


MIDDAG
Kerstins underbara vegetariska lasagne och fantastisk citronostkaka med jordgubbar och kiwi till. Jag har kommit till syndernas näste!




TISDAG:


Jag städade och röjde i pysselrummet... Ändrade om för att få det att funka med mitt aktuella projekt med affirmationsjournalen. Nu är det luftigare här... Men desto stökigare i vardagsrummet...


Däcken skall skiftas!
Jag passade på att tvätta och städa bilen när jag ändå var i farten.
Ett besök hos Arbetsförmedlingen resulterade i en massa papper och nytänk kring att söka arbete... 


PROMENAD 
Jag har promenerat lite grand i Sävedalen samt till och från spårvagnen när jag skulle på god man-utbildningen. Men det är ju mer än jag gjorde för ett år sen!



FRUKOST
Smörgås och något annat...



LUNCH
pizza, sallad och vatten



MIDDAG

färdigrätt från Findus


Det känns som om jag riskerar att hamna i fällan... Det har varit snabbmat i många dagar nu... Det har t o m varit ett glas coca cola och en efterrätt... Inte bra! Jag vill återta kontrollen över vad jag äter.
Fokuset på målet har jag tappat. Jag påminner mig med barsk stämma att det inte går för sig.
Jag försöker också skapa ett mantra jag kan ta till för att stärka mig själv:


Även om jag inte kan eller kommer att kunna allt, skall jag tycka om mig själv för den jag är, då jag hela tiden gör mitt bästa. Jag skall också på att få bättre självkänsla genom positiva tankar och upplevelser (pyssel), promenader och vettig kost (frukt och bär samt grönsaker) samt umgänge med goda vänner. Genom att vara tacksam för allt jag har kommer jag också ur "tycka synd om mig"-fällan. 
Det är i motvind och inte i medvind som draken stiger.


ONSDAG:


107,7 kg


PROMENAD 


FRUKOST
kokt ägg, keso, jordgubbar och banan


LUNCH
skolmat - påsklunch


MIDDAG

mc-anka-mat

Det kändes mycket bättre på jobbet idag. Jag var inte alls lika osäker på mig själv. Det var riktigt roligt. Jag får också bättre kontakt med de övriga i personalgruppen. Det känns toppen!

Jag känner av halsen... Jag tar halstabletter med de verkar inte hjälpa.


TORSDAG:

Det första jag känner av när jag vaknar är min hals. Den känns sträv. Troligen har jag en förkylning som satt sig på halsen. Jag får se om jag klarar av att gå till  jobbet idag. Jag är dessutom jättetrött, och vill lägga mig en stund till...

I skolan är det prat om påsk, våren och t ex häxor... Barnen skulle rita var sin häxa på en kvast och även jag fick tillfälle att bli påmind om hur dålig jag är på att teckna... Jösses, så jag önskade att jag varit flitigare på att öva... Jag skulle hemskt gärna kunna det bättre. Men det är klart... Som pysslare, behöver man inte vara duktig på att rita, då det oftast finns stämplar... Och genast kom jag att tänka på mina härliga häx-stämplar :-).
Och nu på morgonen är jag helt besatt av tanken att hitta en underbar häxa som stämpel. Den finns som en färgläggningsbild på nätet... Så här ser den ut:

 




PROMENAD 


Jag avstår från promenad idag... p g a halsont... Jag hoppas på att kunna ta en promenix imorgon.


FRUKOST

kokt ägg, keso, banan och jordgubbar


LUNCH
skolmat


MIDDAG
lax, potatisbiffar och grönsaker

FREDAG:

LEDIG!!! Vi får se vad jag hittar på...
Pyssla!

Jag tänker på godis... Jag vill ha... Jag tänker också på pannkakor... Allt som är sött och förbjudet skenar genom min tankebild... Men jag står emot! Jag vill hitta mitt fokus igen!!!


PROMENAD 
Nix... Jag var för lat... Och sen började det snöa...  Jag gick och lade mig en stund på eftermiddagen istället.... Och sen har jag pysslat...



FRUKOST
tunnbrödsrullar


LUNCH
färdigportion - pasta med fyra ostar


MIDDAG

Keso, jordgubbar, banan och kokt ägg!!! Jag vågar mig inte på att köpa blåbär nuförtiden, då de möglar snabbt... o så är de rackarns dyra på Hemköp!!!


LÖRDAG:

97,3 kg. Jag är faktiskt glad över resultatet, för jag trodde nog att jag skulle ha gått upp i vikt...
Pust! Det är bara till att ta nya tag...
Nu när klockan är tjugo över sex, är jag hypertrött... Tanken på att promenera på bandet är långt borta... Jag har ju fullt upp att bara sitta här... Kanske skulle jag lägga mig en stund till, innan jag skall till Scrap & Hobby för att jobba mellan 10-14. Sen är jag ledig t o m måndag kväll.


PROMENAD 




FRUKOST
kokt ägg, keso, banan, jordgubbar


LUNCH
ugnsbakad kyckling och grönsaker


MIDDAG

smörgås


SÖNDAG:

Ledig... träffa Anna!!!

97,1 kg...




PROMENAD 
Anna och jag åkte till Ullared... Det blev en lång promenad i varuhuset :-)... Jag var helt mör i benen efteråt!


FRUKOST
kokt ägg, keso, banan, aprikoser


LUNCH
thaimat i Ullared


MIDDAG
ugnsbakad kyckling och grönsaker


Vad har du lärt dig om dig själv den här veckan? 


Jag har hamnat i en svacka. Jag borde ha planerat för maten bättre än vad jag gjorde förra veckan... på mässan menar jag. Jag borde också ha stått emot frestelsen för två veckor sedan när jag kom från starta eget-utbildningen och sen skulle till god man-utbildningen. Det fanns dock ingen möjlighet att ta med egen mat... Men något borde jag ju kunnat fixa... Och veckan efter, så höll jag ju på att krevera - och var tvungen att köpa sommarskor.... och hitta något snabbt att äta... o så blev det en halv special på Olskrokstorget... Och sen har det blivit snabbmat på både mc-anka och burger king... (mässan) och även i onsdags... med sambon... 
Det är lätt gjort att det eskalerar, men jag vill inte ge upp...
Jag har lockats av tanken att det skulle kunna vara gott att äta godis och sötsaker under helgen... det är ju ändå påsk, resonerar jag en kort stund... men NEJ... fan heller! det skall inte in några sötsaker här...  
NEEEEEEEJ, säger jag!


Resultat:

måndag:
tisdag: kort promenad i Sävedalen
onsdag:
torsdag:
fredag:
lördag:
söndag: promenad i Ullared

1 kommentarer:

Lotusblommans vardag

Hittade just hit och det ska bli spännande att följa dig. Känner igen mig... Just nu är det upp och ner här.
Ena minuten glad nästa undrar jag precis som du om jag faktiskt är deprimerad. Gör absolut inget hemma.
Ha det gott! Varm kram!

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).