CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

onsdag 20 juni 2012

500 KR

På jobbet har vi slagit vad om att inte äta godis och andra onödigheter. Den som förlorar betalar 500 kr. Det är kul att hitta en till som vill ändra på sina matvanor :-). På så sätt kan man både stötta och sporra varandra. För socker är ju vare sig nödvändigt eller nyttigt för mig.

Jag kämpar fortfarande med tanken på att "ska jag aldrig mer få äta sådant", men börjar bli varse det faktum att om jag tillåter mig att äta det t ex en gång i veckan, så väcker jag ju lusten till det om och om igen. Det är bättre att dra ned på det helt och tänka på socker som på alkohol. Jag dricker inte alkohol och det samma kan jag göra med godis. Jag kan helt enkelt inte kontrollera det.

Igår köpte jag ägg, keso, blåbär och lite frukt m m. Allt för att kunna få en bra start på dagen. Så idag blir det kokt ägg, keso, blåbär och banan till frukost. Så som det var på den goda tiden när jag njöt av frukosten, inte ens en drottning skulle tacka nej till :-).

Även om jag täker att jag skall ut och röra på mig igen, så har jag lite svårt för att komma till skott. Jag vet inte varför. Jag har nog inte bestämt mig tillräckligt hårt ännu.

En sak i taget.

Jag läste ett bra citat igår.
Egentligen hinner man med hur mycket som helst, bara man inte gör sig någon brådska.

Så vill jag se på det här med viktminskningen och bättre hälsa-tänket också. Det är ju på lång sikt jag skall ändra min livssstil. Det görs inte över en natt.

Heja mig!
Fastän vågen visar 99,5 kg.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).