CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

torsdag 27 september 2012

TRÅKIGA BESKED FÅR MIG ATT VILJA TRÖSTÄTA

Nu vänder vinden igen... Tråkiga besked ökar min stressnivå och hjärnan skickar ut signaler om att jag vill äta för att dämpa min ångest.
Men tack vare att vågen visar på 95,1 kg, är hoppet inte helt ute...

Jag resonerar med mig som så, att jag inte blir hjälpt av att äta sötsaker, det kommer att trigga igång mitt sötsug något kopiöst och så kommer jag att hamna i en skitjobbig spiral igen... Därtill kommer jag att gå upp i vikt, pösa ut och bli grinigare. Och med tanke på att det är så himla svårt att gå ned i vikt av sig själv, så kommer jag att få en helvetes uppförsbacke igen... Så nej. Det tänker jag inte gå med på!
Tack för (det dåliga) erbjudandet, men nej tack!

Dumma hjärna som hela tiden frestar och utmanar... Hur lång tid skall det egentligen ta att ändra om tanken... ?

Det här speglar min sinnesstämning just nu...



(egentligen syftade jag på det faktum att jag påbörjat ett pysseluppdrag men sedan tröttnat... men det som händer mig nu passar - tyvärr - väldigt lägligt in med denna bild...).

Det är dags för nya utmaningar i livet, gott folk!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).