CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

tisdag 17 juli 2012

2 I MYNT = BALANSERA

Jag har röjt upp lite i vardagsrummet och blivit påmind (via ett besök i Trollhättan hos Anna och Milo), att mina kistor borde åka fram i lägenheten igen... Sagt och gjort... Många kistor i olika storlekar blev det...
Och så hittade jag en liten träkista som jag har tarot visdomskort (från Ylva Trollstierna) i. Det var länge sen jag bläddrade i dem, varför jag tänkte börja på en ny rutin igen...
Jag blandade kortleken och tog ett kort, som det stod följande på:

2 I MYNT
Du kan stanna upp, finna ut vad som ger dig tryghet och möjlighet till att förverkliga ett mål som du har. En fortsättning på det du skapat. Balansera.

Igår kväll satt jag och tänkte på ostkex och smör. Jag tänkte att det kunde vara gott att mumsa på dem när jag tittade på tv. Men jag tänkte också att det är bättre att lyfta blicken mot det mål jag har i framtiden och hur stolt jag kan vara när jag tittar tillbaka på mig själv om ett år och kan se att jag kommit ifrån dåliga rutiner. Så det blev inga kex :-). Jag vill verkligen kunna nå mitt mål, och då gäller det att hitta alternativa vägar att fördriva sin tid med!!!

Det är lite jobbigt med de där hjärnspökena, för de sitter och mal - likt kugghjul - om och om igen... Och ibland verkar det som att jag inte kan bli kvitt tanken förrän jag gett efter. Men nej! Kugghjulen skall jobba till min fördel... Jag får helt enkelt se till att de går åt andra hållet istället... Att de hjälper mig att tänka tvärtom :-).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).