CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

torsdag 5 juli 2012

KANSKE BORDE JAG ÄNDRA NÅGOT...

Jag tycker att det går bra att låta bli att bli sötsakerna. Jag skyggar undan dem så fort jag får chansen :-). Så fort jag får se någon lägga upp en bild på facebook om att de bakat bullar eller muffins, bläddrar jag förbi och tänker NEJ TACK! Inte aktuellt för mig...


Det samma gäller när jag ser reklam från finska företaget FAZER, som vanligtvis brukar vara ett säkert kort när jag vill förlusta mig... Nedanstående produkter är något jag annars är väldigt svag för...
Jag tänker nu,  när jag skriver, att jag faktiskt frestar mig själv genom att lägga upp bilderna, men samtidigt tar jag chansen att säga NEJ TACK!, även till dessa frestare.


Och då kan jag ju känna mig stolt över att planera för bättre frukostar och mellanmål med t ex fruktinslag.

(bilden är lånad från någon på facebook)
Det mår jag ju så mycket bättre av :-)!

Jag har dock börjat äta vanliga (osockrade) ostkex på kvällarna... Jag antar att jag bör ändra den rutinen helt och hållet... Men på något sätt känns det som att det ger mig en tillfredsställelse när jag får tugga... Det gör att jag håller mig vaken när jag skall titta på tv, men så faller jag i paltkoma sekunderna efter...

Då är det väl bättre att tugga på morötter, äpplen eller något annat hård-nyttigt :-).

Imorgon är det dags för en pysselträff i Trollhättan... Well, träff, kanske är fel ord... Jag skall hälsa på hos Anna och Milo, och vi skall pyssla tillsammans... Redan nu tänker jag på vad jag kan köpa eller ha med mig för att inte falla i fällan...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).