CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

onsdag 18 juli 2012

MINUS 10 KG - ÄNTLIGEN (IGEN)

Det känns som att jag inte alltid ser målet tydligt. Kanske vill jag inte göra det heller...
Jag har nämligen börjat tänka mycket på njutningen som tuggandet kan ge...
Men jag kämpar på...

(nu påminner jag mig om att påminna mig själv om visdomsorden tarotkorten kan ge... - jag borde kanske skriva ut de som jag tycker är riktigt bra och sätta upp dem på en anslagstavla eller något liknande i teve-rummet... för att inte falla dit!!!)

Hjärnan säger till mig, att jag aldrig kommer att lyckas. Jag kommer förbli en blobba för resten av livet, och på köpet får jag inte njuta av livets läckerheter.
Jösses så destruktiv jag kan vara!!!

Men jag kämpar som sagt på.
Och ibland känns det som att det är värt det...
Och jag säger också till mig själv att om jag ger upp nu, så kommer jag ju "aldrig" att nå mitt mål... Detta innebär att "att ge upp-alternativet" egentligen inte existerar.

Imorse visade vågen 96,8 kg. Jag tänkte föreviga detta med min kamera, nu när jag lärt mig om DROPBOX och smidigheten med att ladda upp bilderna direkt från mobilen, utan att behöva sätta mig vid datorn... :-)...
Men då visade datorn 97,0 kg (med mobilen i händerna).


Men det spelar ju egentligen ingen roll...

Och när jag ser den jämna siffran, blir jag påmind om att jag faktiskt började på 107 kilo strax efter nyår... Så minus tio kilo är mycket bättre än minus 0 kg!!!

Huvudsaken är väl att det går nedåt.
Sakta men säkert :-)!

Kram på mig, Sari :-)!

...

Någon timma senare kom jag på att jag börjat ta ett tarotkort om dagen... Den här gången fick jag:

4 I BÄGARE
Du behöver släppa missnöje och ställa krav, ta en stund för dig själv, gör något kul. ÖPPENHET.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).