CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

torsdag 12 juli 2012

MINUS 2 KG OCH NY BOSTAD?

Det var mig ett glädjebesked att komma till de nedre regionerna av 97 kg-strecket! Det har varit lite segt med viktminskningen den här gången, givetvis på grund av att jag inte alls rör mig. Jag har ju bara slutat äta onyttigheter :-).

När jag sammanställer invägningarna sedan den 17 juni ser det ut som följer:

17 juni vägde jag 99,4 kg

18 juni vägde jag 98,9 kg

20 juni vägde jag 99,5 kg

22 juni vägde jag 98,5 kg

27 juni vägde jag 97,6 kg

2 juli vägde jag 99,0 kg

12 juli vägde jag 97,2 kg

På knappt en månad har jag gått ned 2 kg - utan att promenera... Det ser ju lovande ut detta :-)!

...
Men jag måste tillstå att jag ibland känner mig sugen på något.
Häromdagen var jag och tittade på en bostad i Alingsåstrakten. Jag hade hoppats på att kunna lösa problemet med störiga grannar, men så blev inte fallet. Bostaden var sunkig, konstigt planerad och inte alls vad jag hade tänkt mig. Det stod att det var en fyra, men ett av rummen bestod av en inglasad veranda... Inte alls ett rum man kan nyttja vintertid. Hmmmpf!

När jag väl kom hem efter den där titten, hade jag ett tungt häng över mig. Det kändes som att jag var dömd till mitt öde. Hur skall jag någonsin våga flytta någonstans... Jag vet ju vad jag har men inte vad jag får. Och så fort jag tänker den där tanken, känner jag att jag gör mig fånge till mina egna tankar.
Och då kom suget efter GBs vaniljglass med krossad choklad.
Men jag gav inte efter.
Och det var väl tur, för då hade jag inte nått dagens resultat, antar jag...

Nu börjar jag närma mig minus tio kg igen, och det känns bra!
Om jag bara kunde ta mig i kragen och faktiskt börja röra på mig också, så skulle jag säkert kunna se snabbare resultat!

Jag tänker på promenaderna varje dag, men kommer mig inte för, för jag har väljer att ta hand om min långa att göra-lista...
Och jag borde verkligen sätta igång, så att jag orkar med strapatserna i London om några veckor!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).