CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

fredag 16 december 2011

Om att vilja förändras

Nu har det gått några dagar utan godis. Och faktum är att det går bra. Riktigt bra. Men så är det väl som så, att på ren tankevilja kan man klara en vecka - kanske två.
Jag tror att mycket handlar om att hitta nya rutiner i livet. Och nya mål. För om jag kan fokusera och hålla mig till mitt slutgiltiga mål, istället för att låta mig tillfredsställas av ett sötsug här och nu, så bör det ju kunna gå.


Jag tror också att gasigheten kan minska när jag väl äter rätt slags mat. Det har ju blivit rätt så mycket pizza, mc anka och annan snabbmat på luncherna... :-(.
Kanske skulle jag titta på Du är vad du äter-programmen, för att få lite mer fakta till vad jag kan göra, förutom att komma ut och röra på mig.  


Jag vet inte riktigt vad det är som får mig att löpa amok, när det gäller att ta sig an något nytt. Jag har en otrolig drivkraft att lära mig något nytt och lära mig att göra det på rätt sätt. Det är därför jag lägger ned otroligt mycket tid på att läsa böcker med mera. Men nu har jag bestämt mig. Jag kommer att bara läsa böcker av en person. Sanna Ehdin. Hon har också en blogg, som jag tänkte följa.

Jag ser fram emot att få en remiss från dietisten.

Men först och främst, måste jag komma ut och promenera.

Jag vill absolut inte bli en teoretiskt kunnig gå ned vikt-are... Jag vill faktiskt bli en praktiskt duktig gå ned i vikt-are också :).

Jag tog mig en titt på Sannas blogg och insåg ganska snabbt att hon tar upp flera ämnen som triggar igång mig. Det är prat om raw food, och det är prat om rätt och fel mat. Det är sådant som får mig att stressa upp mig. Jag påminner mig själv om att jag måste ta det lugnt, så att jag inte löper amok. Igen.  
Ta en sak i taget. Jag kan omöjligen vara professor efter två dagars avhållsamhet från socker..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).