CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

söndag 18 december 2011

Söndag - gott om tid för promenader

Idag är det söndag. Jag vaknade klockan sju, och som vanligt gick jag och satte mig vid datorn. Jag påminde mig om att jag borde promenera på morgonen, för att jag VILL. Jag tror att det är viktigt med positiv förstärkning och att jag intalar mig själv att jag gör ett aktivt val, flera gånger om dagen!!!

Jag drack en klunk vatten och satte på en skiva med LALEH. 

 

Därefter tog jag på mig träningskläderna och började att gå. Jag gick i 10 minuter på hastighet 4.
Avsikten är att göra det ett par gånger till under dagen, så att jag vänjer kroppen vid ansträngning. Jag har ju som sagt en mässa i USA att förbereda mig för.

Eftersom sambon jobbar över - även idag - så får jag inte någon promenadpartner med mig utomhus. Min tanke är att jag skall ta mig runt på olika spår och sjöar - enligt Göteborgarnas Promenadguide-boken


Men det är nog lika bra att jag vänjer smalbenen vid promenad på promenadbandsunderlaget före jag går på asfalt... för då är ju risken att smalbenen far illa...

Därutöver längtar jag efter att ta mig en tur runt Finnsjön och andra sjöar - bara för att få en vettig sysselsättning på helgerna :-).


...

Jag satt och läste Sanna Ehdins matbok igår. Jag läser oftast genom att göra anteckningar. Så även denna gång.


Nästa inlägg kommer att vara en sammanfattning av vad jag läst. 

Jag känner mig så pass väl nu, att jag bra måste inse att jag behöver teoretiska kunskaper i kombination med praktisk träning. Annars tappar jag nog sugen, om jag inte har något "vetenskapligt" att hänga upp det på. Men risken ligger också i att jag blir så himla kunskapstörstig att jag går upp i det helt.  
Men nej. Så vill jag inte att det skall bli den här gången. Den här gången VILL jag också röra på mig mer än jag gjort tidigare.

Samtidigt tänker jag på vad jag äter. Jag har t ex bestämt mig för att inte äta godis eller dricka läsk. Inte heller äta kakor, glass eller annat artificiellt sött. Det blir ju en härlig utmaning att ta sig an, så här i juletid :-). Men som jag sagt förut... Jag tror nog att jag kan göra det "på ren vilja" i två veckor... och sen är kanske faran över :-).

Jag VILL ha en förändring. Och jag kommer att säga det tills jag når mitt mål :-).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill säga något :-).